Skip to main content.

Vilkår og betingelser

1. Baggrund

1.1

Disse generelle vilkår og betingelser ("Generelle vilkår") gælder, når du som kunde ("kunden") bestiller en bestilling på www.posterstore.dk og alle dets relaterede sider ("hjemmesiden"). Aftalen er en kontrakt indgået mellem dig og Desenio AB ("Poster Store"), Maria Bangata 4A, 118 63, Stockholm, Sweden, svensk reg. ingen. 556763-0693 ("Desenio AB"). Detaljerede kontaktoplysninger og meget andet information om Poster Store er vist på hjemmesiden. De generelle betingelser gælder for kunder, der er forbrugere.

1.2

Kunden skal være mindst 18 år gammel for at bestille en bestilling via hjemmesiden. Poster Store accepterer ikke i overensstemmelse med svensk lov kreditkøb fra personer under 18 år. Poster Store forbeholder sig ret til at nægte eller ændre kundens ordre (f.eks hvis kunden har fremlagt unøjagtige personoplysninger og / eller har nogen post eller indikation for manglende betaling af gæld).

1.3

Poster Store er ikke ansvarlig, hvis produkter udsolges, eller i tilfælde af billede eller typografiske fejl på hjemmesiden, f.eks. fejl i produktbeskrivelsen eller anden teknisk specifikation, unøjagtige priser og prisjusteringer (for eksempel ændrede priser fra leverandører eller valutaændringer) eller forkerte oplysninger om, hvorvidt et produkt er på lager. Poster Store har ret til at rette op på sådanne fejl og til enhver tid at ændre eller opdatere alle relaterede oplysninger. I tilfælde af, at der er angivet en unøjagtig pris for et produkt bestilt af kunden, vil plakatforretningen naturligvis underrette kunden omgående og afvente kundens godkendelse af den ændrede pris, før plakatbutikker fortsætter med ordreprocessen. Alle billeder på vores hjemmeside betragtes udelukkende som illustrationer. Sådanne illustrationer garanterer ikke at reproducere produktets nøjagtige udseende, funktion eller oprindelse. Poster Store er ikke ansvarlig for nogen information fra tredjeparter på hjemmesiden.

1.4

Webstedet og dets indhold er ejet af Poster Store eller dets licensgivere. Alle oplysninger er beskyttet af intellektuel ejendomsret og markedsføringslovgivning. Det betyder, at varemærker, produktnavne, firmanavne, design, billeder og grafik, layout og information om produkter, tjenester og alt andet indhold må kopieres eller bruges uden forudgående skriftligt samtykke fra Poster Store.

2. Kontrakter og ordrer

2.1

For at kunne bestille via hjemmesiden skal kunden acceptere de generelle betingelser. Ved at acceptere disse Generelle Vilkår forpligter Kunden sig til at overholde alle de Almindelige Betingelser i sin helhed og anerkender også, at han / hun har læst alle oplysninger om personoplysninger og cookies og også samtykker i brugen i henhold til plakatforretningens politik for beskyttelse af personlige oplysninger frem her.

2.2

En købsaftale indgås, når Poster Store har bekræftet kundens ordre. Dette gøres, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse fra Poster Store via e-mail. Poster Store opfordrer kunden til altid at gemme ordrebekræftelsen i tilfælde af fremtidige kontakter med plakatforretningens kundeservice vedrørende ordren. Kunden har ret til at annullere sin ordre frem til det tidspunkt, hvor det er bekræftet af Poster Store. Hvis ordren annulleres, refunderer Poster Store alle betalinger, som kunden eller betalings- eller kreditkortselskabet har foretaget som betaling for ordren.

3. Kundeoplysninger mv.

3.1

Når kunden afgiver en ordre, bliver kunden bedt om at give nogle personlige oplysninger. Kunden bekræfter, at oplysningerne i sin helhed er korrekte og fuldstændige, og Kunden er ansvarlig for eventuelle fejl i disse oplysninger. Oplysninger om plakatforretningens behandling af personoplysninger fremgår af plakatforretningens privatlivspolitik, som udgør en central del af disse almindelige betingelser.

4. Gebyrer, priser og betaling

4.1

Priserne angivet på hjemmesiden gælder altid for ordrer, der er placeret på hjemmesiden. Alle priser en angivet i DKK inklusiv moms. Priserne omfatter ikke betalings- og fragtgebyrer. Disse vil fremgå seperat.

4.2

Kunden kan betale for sit køb på nogen måde angivet på hjemmesiden. Poster Store har ret til at opkræve Kunden allerede i forbindelse med ordren. Poster Store forbeholder sig også ret til ikke at tilbyde alle betalingsmetoder til enhver tid, alternativt for at ændre betalingsmetoden, hvis den betalingsmetode, kunden har valgt, ikke virker. Dette gælder af de forskellige grunde, på tidspunktet for opfyldelsen af ordren. Begrænsninger af tilgængelige betalingsmetoder fremgår af hjemmesiden.

5. Special offers

5.1

Plakatforretningen kan til enhver tid tilbyde særlige tilbud på hjemmesiden, som kan have gunstigere forhold i forhold til dem, der fremgår af disse almindelige betingelser, for eksempel med hensyn til betaling eller forlænget ret til at trække sig tilbage. Eventuelle betingelser gælder for varigheden af specialtilbudet og for de produkter, der er angivet af Poster Store i forbindelse hermed. Poster Store forbeholder sig ret til til enhver tid at trække sådanne særlige tilbud tilbage. Ved opsigelse eller tilbagetrækning af et sådant særtilbud gælder disse almindelige betingelser altid uden ændringer. Tilbud på specifikke produkter på hjemmesiden gælder kun i et begrænset tidsrum, og indtil produkterne er udsolgt.

6. Forsendelse og levering

6.1

Produkter, der er på lager, leveres normalt inden for det antal arbejdsdage, der er angivet på hjemmesiden. Medmindre andet er aftalt (for eksempel i forbindelse med forbehold af produkter, der ikke er på lager), vil leveringen ske senest 30 arbejdsdage efter, at Poster Store bekræfter ordren skriftligt gennem ordrebekræftelses-mailen. Eventuelle yderligere oplysninger om Poster Store leverancer af produkter og leveringsbetingelser fremgår her. Hvis du ikke har modtaget din ordre inden for den annoncerede leveringstid, bedes du først kontrollere, om du har indtastet de korrekte oplysninger i din ordre. Hvis du har indtastet de korrekte oplysninger, skal du kontakte vores kundeservice inden for 30 arbejdsdage efter ordren blev afgivet, så hjælper vi dig.

6.2

Den forventede leveringstid er beskrevet i ordrebekræftelsen og også forsendelsessiden på hjemmesiden. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, og hvis en levering forsinkes i længere tid end 30 arbejdsdage, og det ikke skyldes dig som kunde, har du ret til at annullere købet.

6.3

Hvis en pakke skal afhentes på et bestemt leveringssted, skal kunden gøre dette inden for den angivne frist. Pakker skal normalt hentes personligt med gyldig identifikation og giver også ordrenummer. Kunden modtager en meddelelse om levering, der angiver hvornår og hvor pakken kan afhentes eller modtages. Meddelelsen kan ske via e-mail, almindelig post, og hvis Kunden har givet et mobilnummer, også via telefon eller tekst. Hvis pakken ikke hentes, har Poster Store ret til at opkræve kunden et gebyr på 200  DKK.

6.4

Poster Store er ansvarlig for at sikre, at varerne leveres til kundens angivne adresse. Dette ansvar inkluderer at sikre, at varerne er passende pakket og sendt med den fragtservice, som kunden har valgt. Når fragtfirmaet har bekræftet levering på den angivne adresse, overgår ejerskabet af varerne til kunden. På dette tidspunkt overgår risikoen for tab, tyveri eller beskadigelse af pakken til kunden. Sælgeren vil ikke være ansvarlig for sådanne hændelser, der opstår efter bekræftet levering. Kunder har ret til at rapportere eventuelle problemer med leveringen (f.eks. ikke modtagelse af varer, beskadigede varer) inden for 14 dage fra den bekræftede leveringsdato. Desenio/Poster Store er forpligtet til at adressere sådanne problemer i overensstemmelse med lovbestemte rettigheder, herunder retten til refundering eller erstatning, hvis varerne ikke blev leveret som forventet.

7. Tilbagetrækningsret

7.1

Ved køb af produkter på hjemmesiden har kunden en 14 dages opsigelsesperiode. Dette er i overensstemmelse med gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Det betyder, at kunden har ret til at annullere ethvert køb ved at underrette plakatforretningen i overensstemmelse hermed inden for de 14 dage, hvor kunden eller dennes repræsentant har modtaget det bestilte produkt (tilbagetrækningsperiode).

7.2

Ved at acceptere de almindelige betingelser anerkender og accepterer kunden, at tilbagekaldelsesretten ikke er gyldig for digitalt indhold, der leveres andet end med et håndgribeligt medium

7.3

Ved bestilling af et produkt, for hvilket tilbagetrækningsretten ikke finder anvendelse, modtager kunden klare oplysninger om dette. Hvis et produkt er forseglet, må kunden ikke bryde forseglingen, hvis kunden ønsker at udnytte sin ret til at trække sig tilbage. Ret til tilbagekaldelse ophører på det tidspunkt, hvor kunden bryder forseglingen. En forsegling indbefatter også enhver teknisk forsegling (fx serienummer).

7.4

Hvis kunden ønsker at tilbagekalde et køb, skal kunden inden udløbet af tilbagetrækningsperioden sende en klar besked til plakatforretningen. Denne meddelelse skal være som angivet her. Kunden skal give sin adresse, navn og andre relevante oplysninger. Dette kan f.eks. Være en ordrehenvisning, navnet på produktet og faktura nummeret i beskeden. Kunden kan også som et alternativ til den ovenfor beskrevne besked benytte standardformularen for tilbagekaldelsesret, der leveres af forbrugerpolitikens politik eller enhver anden tilsvarende myndighed i deres respektive land.

7.5

Hvis kunden bruger sin ret til at trække sig tilbage, skal kunden betale for returforsendelsesomkostningerne og er også ansvarlig for produktets tilstand, efter at kunden har modtaget produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres inden for 14 dage fra den dato, hvor Poster Store blev underrettet om tilbagekaldelsen. Produktet skal sendes godt pakket, i god stand og i sin originale æske og / eller emballage. Alle afkast skal sendes til Poster Store i overensstemmelse med de metoder og anvisninger, der er angivet på hjemmesiden. Afhængigt af destinationen kan det ske, at kunderne kan blive underlagt yderligere gebyrer for at modtage deres pakke. Sådanne gebyrer inkluderer moms / lokale afgifter, told og afgifter osv. Ovennævnte gebyrer er kun kundens / køberens ansvar, selv i tilfælde af tvungen retur, dvs. inden pakken leveres til kunden. Hvis du har brug for flere oplysninger om dette, bedes du kontakte vores kundesupport.

7.6

Når kunden gør brug af sin ret til at trække sit køb tilbage, refunderer Poster Store det beløb, som kunden har betalt for produktet, inklusive fragtomkostninger. Eventuelle yderligere fragtomkostninger på grund af kunden at vælge en anden levering end standardleveringen, der tilbydes af plakatforretningen, er undtaget fra refusion. Ved retur af del af en ordre refunderes fragtomkostningerne ikke. Poster Store har ret til at fradrage et beløb fra det beløb, der skal refunderes, hvilket svarer til produktets afskrivning i forhold til produktets oprindelige værdi. Hvis og i den udstrækning sådanne værdiforringelser skyldes, at Kunden har håndteret produktet i større omfang end nødvendigt ved bestemmelsen af dets funktion eller egenskaber.

7.7

Poster Store vil tilbagebetale beløbet til kunden uden unødig forsinkelse dog senest inden for 14 dage fra datoen for Poster Store modtaget kundens meddelelse om tilbagekaldelse. Poster Store kan dog forsinke tilbagebetaling, indtil plakaten Butik har modtaget produktet, eller Kunden har fremlagt bevis for, at produktet er returneret. Dette bevis kan f.eks. Være ved hjælp af leveringsbevis. Tilbagebetaling vil blive foretaget til Kunden efter den betalingsmetode, som Kunden har valgt, medmindre andet er aftalt. Eller hvis der er nogen indvendinger mod en sådan tilbagebetaling.

8. Klager og garanti

8.1

Nogle af plakatforretningens produkter kan være underlagt garantier. Oplysninger om garantiperioden og dens særlige betingelser for garantier for hvert produkt er vist på hjemmesiden eller i disse generelle betingelser. Garantier for produkter dækker kun originale fabrikationsfejl og er derfor ikke nogen fejl, der opstår ved eller efter nogen individuelle ændringer af produktets funktion og udseende, f.eks. genopbygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet. Kundens ordrebekræftelse udgør garantibeviset.

8.2

Retten til at indgive en klage gælder for produkter, der er defekte i henhold til gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Hvis kunden ønsker at hævde deres ret til at indgive en klage for et bestilt produkt, skal de kontakte Poster Store hurtigst muligt efter at fejlen blev opdaget ved hjælp af kontaktoplysningerne angivet på hjemmesiden.

8.3

Poster Store vil bære omkostningerne for returfragt for eventuelle godkendte klager.

8.4

Når et produkt er returneret, for hvilket der er indgivet en klage, og klagen er godkendt, refunderer Poster Store Kunden i overensstemmelse med gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Poster Store forsøger altid at gøre det inden for 30 dage fra kundens modtagelse af klagen, men det kan forsinkes afhængigt af produktets art. Poster Store forbeholder sig ret til at afvise enhver klage, hvis produktet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning ikke viser sig at være defekt. I tilfælde af klager overholder plakatforretningen retningslinjerne fra forbrugerklager eller tilsvarende myndigheder i andre lande.

9. Links

Poster Store kan give links til andre websteder, der ikke er kontrolleret af Poster Store, og websteder uden for plakatforretningen kan give links til hjemmesiden. Plakatforretningen forsøger altid at sikre, at Poster Store kun leverer links til websteder, der anvender tilsvarende bestemmelser om personlige data og sikkerhed i henhold til plakatforretningens privatlivspolitik, men Poster Store er ikke ansvarlig for nogen beskyttelse eller fortrolighed af oplysninger eller personlige oplysninger, som kunden giver på andre hjemmesider. Kunden skal altid være forsigtig og læse de personoplysninger, der gælder for den aktuelle hjemmeside.

10. Force Majeure

Poster Store er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af omstændigheder ud over Poster Store's kontrol, f.eks. generel arbejdskonflikt, ændrede regeringsordrer, krigshandlinger, brand, lynnedslag, terrorangreb, tekniske problemer, fejl i strøm- / tele- / datakommunikation eller anden kommunikation og mangler eller forsinkelser i tjenesteydelsen af underleverandører på grund af omstændighederne frem over. Sådanne omstændigheder skal resultere i fritagelse for skader og andre foranstaltninger. Hvis en sådan situation opstår, skal Poster Store informere Kunden herom både i begyndelsen og i slutningen af perioden for den aktuelle situation. Hvis situationen har været i mere end to måneder, har både kunden og plakatforretningen ret til at opsige købet med øjeblikkelig virkning.

11. Changes to the general conditions

Poster Store forbeholder sig ret til at ændre disse almindelige betingelser til enhver tid. Eventuelle ændringer af disse Generelle Vilkår vil blive offentliggjort på hjemmesiden. Ændringer bliver gyldige, når kunden har accepteret de generelle betingelser, dette i forbindelse med et nyt køb eller mens du browser på hjemmesiden, alternativt 30 dage efter, at plakatforretningen har informeret kunden om ændringerne. Poster Store anbefaler dog, at kunden regelmæssigt holder sig ajour på hjemmesiden for at blive opmærksom på eventuelle ændringer af de generelle betingelser.

12. Adskillelighed

Såfremt enhver bestemmelse i denne aftale anses for ugyldig eller uagtsom af en kompetent domstol, myndighed eller voldgiftsdomstol, forbliver resten af denne bestemmelse og alle øvrige bestemmelser gyldige og eksigible i det omfang, det er tilladt i henhold til gældende lovgivning. Eventuelle bestemmelser, der er fastlagt ugyldige eller ikke håndhæves, erstattes af relevant juridisk vejledning og rådgivning.

13. Gældende lov og tvistbilæggelse

Eventuelle tvister skal først og fremmest aftales efter aftale med Poster Store kundeservice. I tilfælde af uoverensstemmelse overholder Poster Store afgørelser truffet af Svensk Kredittilsynskonsulent eller tilsvarende myndighed i andre lande.

Disse betingelser blev etableret af Desenio AB i 2022-02-14